عشق صورتی(روانشناسی وریلکسیشن)والپیپر های بینظیر


عشق صورتی(روانشناسی وریلکسیشن)والپیپر های بینظیر

خوشبختی وموفقیت از آن شماست آن را به خود ودیگران هدیه دهید..............


چگونه به سلامت روانی خود کمک کنیم؟

 ببینید در چه زمینه هایی آسیب پذیرید 
 

 

شناختن انواع موقعیت هایی که شما را خشمگین می کنند یا واکنش تندی در شما برمی انگیزند می تواند شما را در برابر فشار روانی محافظت کند . شاید آدم ها ی معینی شما را خشمگین می کنند . می توانید از آنان اجتناب کنید یا بکوشید به روشنی بفهمید که در آنان چه چیزی هست که شما را ناراحت می کند ؛ شاید این اشخاص بسیار متعادل بنظر می رسند و به خود اعتماد دارند ، و همین در شما احساس ناایمنی ایجاد می کند . وقتی می کوشید علت ناراحتی خود را به روشنی بشناسید ، ممکن است بتوانید موقعیت یاد شده را به صورت تازه ایی ببینید . شاید در مواقعی که مجبورید در برابر همدرسان خود سخن بگویید یا مقاله ای ارائه کنید به شدت مضطرب می شوید . در این حال نیز ، یا می توانید از این گونه موقعیت ها اجتناب کنید یا این که در یک کلاس تمرین سخنرانی شرکت کنید و از این راه بر اعتماد به نفس خود بیفزایید . به جز اینها ، می توانید با دید دیگری به موقعیت نگاه کنید : به جای این فکر که ` همه منتظرند دهان باز کنم تا از من ایراد بگیرند ` می توان به خود گفت ` همدرسانم به موضوع صحبت من علاقه مندند و نباید نگران باشم که ممکن است چند اشتباه از من سر بزند . `
بسیاری از مردم به ویژه وقتی احساس اضطراب می کنند که با فشار کار روبه رو باشتند . با برنامه ریزی و فاصله گذاری دقیق بین کارها و کوشش های خود می توانید از احساس درماندگی در دقایق آخر کار جلوگیری کنید . هر گاه برای رسیدن به کلاس ها یا سر قرارها عمدا وقت بیشتری اختصاص دهید - بیشتر از آن چه لازم می دانید - در این صورت یکی از علل فشار روانی خود را از بین برده اید .
 

 

 استعدادها و رغبت های خود را بپرورانید 
 

 

کسانی که بی حوصله و ناخشنودند ، بندرت رغبت های فراوانی دارند . امروزه در برنامه های امکانات فراوانی وجود دارد تا فرد بتواند استعدادهای خود را در بسیاری از زمینه ها مانند ورزش و مهارت های جسمانی ، علایق تحصیلی ، موسیقی ، هنر ، نمایش ، و انواع پیشه ها بیازماید . غالبا هر چه در باره یک موضوع بیشتر چیز بدانید آن موضوع و همراه با آن زندگی گیرایی بیشتری برای شما پیدا می کند . علاوه بر این ، احساس شایستگی ناشی از دست یافتن به مهارت ها نقش بسیار عمده ای در بالا بردن عزت نفس دارد .

 

 
با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنید 
 

 

هسته اصلی بیشتر اختلالهای عاطفی ، احساس انزوا و تنهایی است . ما آدمیان ` موجودات اجتماعیی ` هستیم و به پشتیبانی ، آرامش و اطمینان خاطری که از جانب دیگران فراهم می شود نیاز داریم . هرگاه همه توجه خود را فقط به مشکلات خودتان معطوف کنید در این صورت ممکن است گرفتار یک دل مشغولی ناسالم درباره خود شوید . از راه در میان نهادن نگرانی های خود با دیگران غالبا می توانید مشکلات خود را روشن تر ببینید . علاوه بر این ، توجه و علاقه به رفاه و خشنودی مردمان دیگر ی که تنها و درگیر مشکلات هستند ، می تواند بر احساس ارزشمندی شما بیفزاید .
 
به موقع از دیگران کمک بخواهید 
 

 

گرچه ممکن است این پیشنهاد ها بر سلامت عاطفی شما بیفزاید ، اما توجه داشته باشید که در راه خودشناسی و خودیاری محدودیت هایی هم وجود دارد . برخی مشکلات را به تنهایی نمی توان حل کرد . به جز این ، گرایش به خود فریبی نیز ممکن است سبب شود که ما نتوانیم مشکل خود را به صورت عینی ببینیم و چه بسا که ما با همه راه حلهای احتمالی یک مشکل آشنا نباشیم .
وقتی احساس می کنید که در کار حل و فصل یک مشکل پیشرفتی نداشته اید ، موقع آن فرا رسیده که در صدد یاری خواهی از متخصصانی مانند روان شناس ، مشاور و... آموزش دیده دیگری برآیید . میل به کمک خواستن از دیگران خود نمودار پختگی عاطفی شخص است نه نشانه ضعف او . نباید چندان دست نگهداشت تا احساس درماندگی دست دهد . معمولا آنقدر صبر نمی کنید تا داندانهایتان لق شود و بعد به دندانپزشک مراجعه کنید . همین طور هم بهره گیری از خدمات روان شناختی باید مانند مراجعه به دندانپزشک به صورت یک عادت درآید .
 
 آمادگی لازم برای مقابله با فشار روانی 
 

 

در کار مقابله با فشار روانی مردم توانایی های شخصی خود را به منظور چیره شدن بر مشکل ، کنار گذاشتن مانع ، پاسخگویی به سوال ، یا حل و فصل مطلبی پیچیده بکار می گیرند . مقابله کنندگان موفق نه فقط روش اجرای کارها را در موقعیت های عادی بلکه چگونگی حل و فصل موقعیت هایی را می دانند که پاسخ سنجیده آماده ایی برای آنها ندارند . کسانی که عموما مقابله کنندگان موفقی هستند سلسله توانایی های شخصی دارند که شامل توانایی های زیر می شود :
* جستجوی اطلاعات مرتبط با مشکل
* همنوایی با دیگران و دریافت حمایت بهنگام نیاز
* بررسی دوباره وضعیت طوری که آن را بیشتر قابل حل کند
* در نظر گرفتن شقوق مختلف و آزمودن نتایج هر یک
* استفاده از شوخ طبعی برای کم کردن فشار روانی موقعیت
بنابر این ، یکی از راه های حفظ سلامت روان در موقعیت های فشار زا عمل کردن به موارد فوف می باشد .

 

 
 شادکامی خود را افزایش بدهید 
 

 

از سال های دور تاکنون دو گروه از روان شناسان بر اهمیت نقش طبیعت در ایجاد احساس شادکامی و مسرت افراد تاکید کرده اند ؛ روان شناسان مثبت گرا و روان شناسان محیط گرا . گروه دوم می گویند : محیط اطراف آدمی بر سلامت روان او تاثیر می گذارد و از همین روست که در تمرینات و فنون تن آرامی و در بعضی از انواع مراقبه های نوین ، همواره افراد را به تصور صحنه های زیبای طبیعت که می تواند احساس خوبی در آنان ایجاد کند ، دعوت می کنند . همچنین روان شناسان مثبت گرا ، انس با طبیعت را در شادکامی و نشاط مردم موثر می دانند . این متخصصان می گویند که احساسات مثبت با زندگی در محیط طبیعی ارتباط دارد . برای مثال کسانی که در فضاهای سرسبز ، محیط های دارای آب یا مکان هایی با چشم انداز گسترده زندگی می کنند ، احساسات مثبت تری دارند تا آنانی که در مکان های ساختگی و مصنوعی به سر می برند . روان شناسان مثبت گرا معتقدند که آب و هوای خول ، خلق و خوی مثبت را القا می کند . به همین علت است که می توان گفت طبیعت منبع بزرگ شادکامی است . همه می دانیم که حیات آدمی به طبیعت وابسته است ؛ همچنین پژوهش های متعددی نشان داده اند که طبیعت در کاهش اضطراب و تنش ، رفع خستگی ، خمودگی ، افسردگی ، و ملال و در یک کلام در ایجاد مسرت و شادمانی در انسان نیز نقش مهمی بر عهده دارد . بنابر این برای افزایش شادکامی خودتان به موارد زیر عمل نمایید :
- در طبیعت قدم بزنید ؛
- به رنگ ها ، شکل ها و زمینه های موجود در طبیعت دقت کنید ؛
- اگر در شهر زندگی می کنید و فرصت رفتن به طبیعت بیرون از شهر را ندارید ، حداقل به پارک بروید؛
- در صورت امکان در خانه برای خود گلدانی گل یا باغچه ای ترتیب بدهید؛
- کارهای هنری مربوط به طبیعت مثل تابلوهای نقاشی یا کارهای دستی را که با محصولات طبیعی درست شده اند ، در خانه و به عنوان دکوراسیون اطاق ها و محل سکونت خود انتخاب کنید ؛
- اگر در روز امکان رفتن به طبیعت را ندارید ، در شب این کار را انجام دهید ؛و
- به تغییرات آب و هوایی توجه نمایید .
 

منبع:

http://moslehmohajer.blogfa.com/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: sara | تاريخ: دو شنبه 11 بهمن 1384برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |